VI ZLOT HUFCA PAŁUKI „OGNIK 2017”

INFORMACJE WSTĘPNE

Zgodnie z tradycją harcerską uczestnicy Zlotu będą przede wszystkim w Kręgu Ognia: rozmawiać,  gawędzić, śpiewać, bawić się, uczyć się. Podczas zajęć uczestnicy zlotu podzieleni na piony wiekowe będą brali udział w zajęciach programowych opartych na hasłach, których pierwsze litery tworzą termin OGNIK:

  • O jak odwaga (zuchy),
  • G jak gotowość (harcerze),
  • N jak nowoczesność (harcerze starsi),
  • I jak innowacyjność (wędrownicy),
  • K jak kreatywność (instruktorzy).

CELE:

  • uczczenie Bohaterów Hufca Pałuki – Olgi i Andrzeja Małkowskich,
  • podsumowanie rocznej pracy w gromadach i drużynach,
  • integracja środowisk harcerskich Hufca Pałuki,
  • propagowanie harcerstwa wśród społeczności lokalnej,
  • propagowanie aktywnych i rozwojowych form działalności harcerskiej;

TERMIN: 2-4 czerwca 2017 r.

MIEJSCE: Harcerski Ośrodek Wypoczynkowy w Smerzynie.

KOSZT: 20 zł. Wpłat dokonują drużynowi po przyjeździe na Zlot w biurze HOW;

UCZESTNICY: zuchy, harcerze, harcerze starsi, wędrownicy, instruktorzy, seniorzy;

WARUNKI UCZESTNICTWA: uregulowane składki harcerskie, regulaminowe umundurowanie,    1 opiekun na 15 osób, apteczka;

ZADANIE PRZEDZLOTOWE:

Ze względu na to, że na zlocie Hufcowym Ognik 2017 będą realizowane zadania związane z propozycja programową Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej „ Niezwykli ludzie Pomorza i Kujaw” ( a w tym Pałuk) zadaniem przedzlotowym będzie przygotowanie prezentacji przez każdą drużynę/gromadę piosenki regionalnej lub tańca regionalnego angażując wszystkich członków drużyny/gromady. Zgłoszenia do festiwalu regionalnego należy wysłać na adres : tamaradolata@gmail.com (dh. Tamara Dolata) do 15 maja 2017 r.

Dodatkowo każde środowisko ( Szubin, Łabiszyn, Barcin, Piechcin, Żnin razem z Laskami Wielkimi ) mam za zadanie przygotować na sobotę regionalny jarmark.  Szczegóły dotyczące jarmarków będą opisane w osobnym pliku. Kontakt w sprawie jarmarków z dh. Joanną Lewandowską, e-mail: joanna.lewandowska@zhp.net.pl

Przypominamy również o przygotowaniu drużyn/gromad do prezentacji własnej poprzez okrzyki, piosenki harcerskie i zuchowe, pląsy i zabawy.

 

ZABIERAMY: regulaminowe umundurowanie, śpiwór, karimatę, przybory toaletowe, ręcznik, dres, latarkę, bluzę, kurtkę  przeciwdeszczową;, materiały plastyczne do przystrojenia pokoi;

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W ZLOCIE: Chętni do udziału w Zlocie, zgłaszają swój udział do 15 maja 2017 r. (jest to termin ostateczny) na adres:  dawid.jakubiak@zhp.net.pl   (dh Dawid Jakubiak), tytuł wiadomości: Zgłoszenie na Ognik 2017, nazwa gromady/drużyny). W zgłoszeniu, w formie tabelarycznej podajemy: wykaz imienny uczestników, adres zamieszkania, datę i miejsce urodzenia, PESEL, tel. kontaktowy do rodziców, imię i nazwisko opiekuna drużyny, informację, czy dany uczestnik będzie uczestniczył w przyrzeczeniu harcerskim bądź obietnicy zuchowej. Krzyże harcerskie i znaczki zucha organizują drużynowi.

Drużyny/gromady zgłoszone po podanym wyżej terminie nie będą miały zapewnionych: zakwaterowania i wyżywienia w HOW Smerzyn.

Tekst: phm. Joanna Lewandowska

PLIKI DO POBRANIA:

  1. Jarmark regionalny
  2. Program ramowy
  3. Regulamin i oświadczenie
  4. Lista zgłoszeniowa