INFORMACJE WSTĘPNE
Zgodnie z tradycją harcerską uczestnicy Zlotu będą przede wszystkim w Kręgu Ognia: rozmawiać, gawędzić, śpiewać, bawić się, uczyć się. Podczas zajęć uczestnicy zlotu podzieleni na piony wiekowe będą brali udział w zajęciach programowych opartych na hasłach, których pierwsze litery tworzą termin OGNIK:
- O jak odwaga (zuchy),
- G jak gotowość (harcerze),
- N jak nowoczesność (harcerze starsi),
- I jak innowacyjność (wędrownicy),
- K jak kreatywność (instruktorzy).
CELE:
- uczczenie Bohaterów Hufca Pałuki – Olgi i Andrzeja Małkowskich,
- podsumowanie rocznej pracy w gromadach i drużynach,
- integracja środowisk harcerskich Hufca Pałuki,
- propagowanie harcerstwa wśród społeczności lokalnej,
- propagowanie aktywnych i rozwojowych form działalności harcerskiej;
TERMIN: 2-4 czerwca 2017 r.
MIEJSCE: Harcerski Ośrodek Wypoczynkowy w Smerzynie.
KOSZT: 20 zł. Wpłat dokonują drużynowi po przyjeździe na Zlot w biurze HOW;
UCZESTNICY: zuchy, harcerze, harcerze starsi, wędrownicy, instruktorzy, seniorzy;
WARUNKI UCZESTNICTWA: uregulowane składki harcerskie, regulaminowe umundurowanie, 1 opiekun na 15 osób, apteczka;
ZADANIE PRZEDZLOTOWE:
Ze względu na to, że na zlocie Hufcowym Ognik 2017 będą realizowane zadania związane z propozycja programową Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej „ Niezwykli ludzie Pomorza i Kujaw” ( a w tym Pałuk) zadaniem przedzlotowym będzie przygotowanie prezentacji przez każdą drużynę/gromadę piosenki regionalnej lub tańca regionalnego angażując wszystkich członków drużyny/gromady. Zgłoszenia do festiwalu regionalnego należy wysłać na adres : tamaradolata@gmail.com (dh. Tamara Dolata) do 15 maja 2017 r.
Dodatkowo każde środowisko ( Szubin, Łabiszyn, Barcin, Piechcin, Żnin razem z Laskami Wielkimi ) mam za zadanie przygotować na sobotę regionalny jarmark. Szczegóły dotyczące jarmarków będą opisane w osobnym pliku. Kontakt w sprawie jarmarków z dh. Joanną Lewandowską, e-mail: joanna.lewandowska@zhp.net.pl
Przypominamy również o przygotowaniu drużyn/gromad do prezentacji własnej poprzez okrzyki, piosenki harcerskie i zuchowe, pląsy i zabawy.
ZABIERAMY: regulaminowe umundurowanie, śpiwór, karimatę, przybory toaletowe, ręcznik, dres, latarkę, bluzę, kurtkę przeciwdeszczową;, materiały plastyczne do przystrojenia pokoi;
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W ZLOCIE: Chętni do udziału w Zlocie, zgłaszają swój udział do 15 maja 2017 r. (jest to termin ostateczny) na adres: dawid.jakubiak@zhp.net.pl (dh Dawid Jakubiak), tytuł wiadomości: Zgłoszenie na Ognik 2017, nazwa gromady/drużyny). W zgłoszeniu, w formie tabelarycznej podajemy: wykaz imienny uczestników, adres zamieszkania, datę i miejsce urodzenia, PESEL, tel. kontaktowy do rodziców, imię i nazwisko opiekuna drużyny, informację, czy dany uczestnik będzie uczestniczył w przyrzeczeniu harcerskim bądź obietnicy zuchowej. Krzyże harcerskie i znaczki zucha organizują drużynowi.
Drużyny/gromady zgłoszone po podanym wyżej terminie nie będą miały zapewnionych: zakwaterowania i wyżywienia w HOW Smerzyn.
Tekst: phm. Joanna Lewandowska
PLIKI DO POBRANIA: