Druhny i druhowie,
za nami trudny czas związany z panującą epidemią. Podjęłyśmy kroki wspólnej analizy i weryfikacji Waszych opinii dotyczących „przywrócenia prowadzenia zbiórek stacjonarnych”. Oczywiście są one zróżnicowane. Szanując opinię każdego z Was, jako pełniąca obowiązki Komendanta Hufca Pałuki, przywracam prowadzenie zbiórek stacjonarnych dla CHĘTNYCH DRUŻYNOWYCH, a przede wszystkim dla tych, którzy są w stanie spełnić wymagania i obowiązujące środki bezpieczeństwa. To jest niezmiernie ważne, gdyż pamiętajmy, że zdrowie Naszych podopiecznych i Nasze jest rzeczą najważniejszą.
Stąd, jeżeli czujemy jakiekolwiek obawy, nie mamy właściwego miejsca na przeprowadzenie zajęć (rekomendowane spotkania na „świeżym powietrzu”), zalecamy dalsze prowadzenie zbiórek on-line. Jest to sposób sprawdzony, być może nie dla wszystkich ,,ciekawy”, ale nadal bezpieczny. Pamiętajmy jednak, aby przez te ostatnie 3 tygodnie umożliwić Naszym podopiecznym realizację działań programowych.
W linku zhp.pl/wracamy/ oraz w załączniku znajdziecie informacje dotyczące kroków, które należy podjąć przed planowanych uruchomieniem zbiórek stacjonarnych. Należy zapoznać się z nimi bardzo szczegółowo.
Poza tym proszę, aby drużynowi, którzy podejmują decyzję o spotkaniach stacjonarnych, niezwłocznie poinformowali mnie oraz przedstawili właściwe dowody na spełnienie powyższych wymagań i zasad bezpieczeństwa. Brak takiej informacji, a jednoczesne rozpoczęcie prowadzenia zbiórek będzie traktowane jako nadużycie Waszych uprawnień i narażenie podopiecznych na niebezpieczeństwo.
Namiestnika Zuchowego i Namiestnika Harcerskiego obliguje do przekazania informacji wszystkim drużynowym w tej formie. Jednocześnie, być może właściwym będzie weryfikowanie przez Was podjętych działań przez drużynowych, a dopiero wówczas przekazania informacji bezpośrednio do mnie.
Akrualizacja wytycznych z dnia 29.05.2020r.
W przypadku pytań, wątpliwości – proszę o kontakt.
Czuwaj
hm. Alicja Przybyłowicz
pełniąca funkcję Komendanta Hufca Pałuki